Onder leiding van een enigszins ontspoorde scheidsrechter legde Viola het zondag uiteindelijk ruim af tegen CHC (7-4). Ondanks deze uitslag leek een stunt bij de koploper lange tijd haalbaar.

In ’s-Hertogenbosch kwam de thuisploeg het best uit de startblokken. Binnen tien minuten lag de eerste Bossche treffer in het Viola-doel. Niet veel later werd deze voorsprong verdubbeld, nadat een vlagsignaal voor buitenspel door de leidsman werd weggewuifd. Doordat Viola na ruim twintig minuten ook nog een derde treffer incasseerde, leek de wedstrijd al snel gelopen. Echter bleek ook de Bossche verdediging kwetsbaar, wat er mede voor zorgde dat Viola door twee treffers terug in de wedstrijd kwam. Dries Govers strafte een slippertje in de verdediging af en Justin Meeuwsen rondde één op één met de doelman met een schuiver door diens benen af (3-2). Ook bij dit doelpunt werd een vlagsignaal voor buitenspel overtuigend weggewuifd. Kort voor rust werd de marge toch weer twee doelpunten door een treffer van de thuisploeg.

Vrij snel in de tweede helft liepen de gastheren voor de tweede keer uit naar een marge van drie doelpunten, maar opnieuw toonde Viola veerkracht door terug te komen tot 5-4. Remco Meeuwsen benutte een makkelijk gegeven strafschop en Tim de Jong strafte geschutter in de Bossche defensie af op aangeven van Sjors van den Broek. Een stunt leek alsnog in de maak, tot de leidsman voor de zoveelste keer respectloos een vlagsignaal van zijn assistent negeerde en CHC zo definitief afstand liet nemen van de Alphenaren. De zevende treffer vlak voor tijd was er nog één voor de statistieken. Voor het eindsignaal wachtte de leidsman als klap op de vuurpijl geduldig een veelbelovende aanval van de thuisploeg af, waarbij hij een fractie voor het moment van afronding op zijn fluit blies. Komende zondag staat de thuiswedstrijd tegen SC Elshout op het programma.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Bart Laurijssen, Max Graafmans, Jack van der Vloet (65e min. Tim de Jong), Brent van Tilborg (55e min. Stijn Lauwers), Roel Philipsen, Remco Meeuwsen, Michiel van Os, Dries Govers, Justin Meeuwsen (55e min. Sjors van den Broek).