In Memoriam

Wim Graafmans

Vorige week werden we opgeschrikt door het nieuws over het plots overlijden van Wim Graafmans.

Wim kwam zo’n vijftien jaar geleden in beeld toen Bernard de Jong en Jan Oomen versterking zochten voor hun “maandagteam” bij voetbalvereniging Viola. Op maandagmiddag worden daar allerlei klusjes uitgevoerd; van veldonderhoud tot materiaalbeheer. Wim voelde zich daar, met zijn agrarische achtergrond, als een vis in het water. Hij deelde zijn grote kennis; niet alleen over het groenonderhoud, maar ook over andere zaken. Zonder op de voorgrond te treden; dat zat niet bij Wim in zijn aard.

Hij genoot van deze maandagmiddagen. Het liefst zittend op de tractor, dat was zijn ding. Ondertussen is het team uitgebreid en had Wim daar nog steeds duidelijk zijn bijdrage in. En dat ondanks de suikerziekte die hem wel eens hinderde. Maar klagen, nee, dat nooit. Altijd positief, altijd geïnteresseerd.
Hij genoot bovenal van het samen optrekken in de buitenlucht en samen met de groep een praatje maken bij een kop koffie.
Wim, bedankt voor jouw inzet voor onze voetbalvereniging, bedankt voor wie je was…
We wensen Net en het gezin veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

De plechtige eucharistieviering in de H. Willibrorduskerk te Alphen is donderdag 20 oktober om 10.30 uur, waarna de crematie in stilte zal plaatsvinden .

Voetbalvereniging Viola