Wij zijn Debby den Heijer, Anne Marie van den Broek, Myra van Boxel en Timo Gijsemans. Vanuit ons werk zijn wij gewend om met vertrouwelijke informatie om te gaan, te luisteren, ondersteunen en begeleiden. V.v. Viola streeft er naar  om een veilige, sociale en plezierige sportvereniging te zijn. Wij vinden het fijn om hier aan bij te dragen als vertrouwenscontactpersoon.

Een veilig sportklimaat! Doe je mee?
Voetballen is gezond en ook nog eens hartstikke leuk! Vooral als dit in een veilige omgeving gebeurt, waar kinderen mogen zijn wie ze zijn. Het gedrag van ouders, trainers en coaches is bepalend voor de sfeer binnen een vereniging. Samen kunnen we ervoor zorgen dat we een veilige omgeving creëren op het veld en op de vereniging.

Wat is een vertrouwenscontactpersoon (VCP)
De vertrouwenscontactpersoon draagt bij aan het voorkomen van pesten, bedreiging, discriminatie, seksuele intimidatie, of wat voor jou valt onder ongewenst gedrag. Binnen v.v. Viola is de VCP het eerste aanspreekpunt voor iedereen binnen de vereniging die denkt dat er sprake is van ongewenst gedrag (denk aan: sporter, trainer, leider, ouder, toeschouwer, lid.) De VCP is onafhankelijk en geen bestuurslid. Het mooiste is natuurlijk dat je een situatie zelf of samen met een lid of teamgenoot kunt oplossen, maar wat als dat niet zo is? Blijf er niet mee rondlopen en wees ervan overtuigd dat jouw gevoel altijd de waarheid spreekt. Dus, praat erover met één van ons!

Wij zijn alle drie getraind en gecertificeerd door NOC*NSF.

Hoe werkt het?
– Je neemt contact op. Dit kan telefonisch of per e-mail
– We maken zo snel  mogelijk een afspraak
– Luisterend naar je verhaal, gaan we samen bekijken welke vervolgstappen je kunt zetten

Altijd gaan we uit van jouw situatie en van wat jij belangrijk vindt. De informatie zal met niemand worden gedeeld zonder dat jij daarvan op de hoogte bent. De VCP is niet inhoudelijk betrokken bij procedures, zij heeft een adviserende, doorverwijzende rol.

Waar en wanneer te bereiken
Je kunt ons bereiken:
– Per e-mail: vcpviola@gmail.com
Telefonisch:
06-29531184  (Myra)
06-21286567  (Debby)
06-24611955  (Anne Marie)
06-20650585  (Timo)

Melden en het verkrijgen van advies kan, naast melden bij de VCP,  ook via het meldpunt sport NOC*NSF van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 22.00, zaterdag van 12.00 tot 16.00
– 0900 – 202 55 90 (0.10 per minuut)
– via de website: vertrouwenspuntsport@nocnsf.nl