Viola wist het Jong Brabant zondag niet moeilijk genoeg te maken om de thuisploeg van een overwinning te houden. Op het van sneeuw vrijgemaakte kunstgras liepen de Alphenaren tegen een 2-0 nederlaag aan.

Viola begon nog voortvarend aan de wedstrijd, wat onder andere een dubbele mogelijkheid voor Dries Govers en Sjors van den Broek opleverde. Een diagonale inzet van Dries werd gekeerd door de doelman en uit de rebound werd het schot van Sjors geblokt. Niet veel later zorgde ook de thuisploeg voor het eerste doelgevaar, wat na een kwartier de 1-0 opleverde. Een voorzet vanaf links werd diagonaal bij de eerste paal binnengekopt. Jong Brabant had het restant van de eerste helft een licht veldoverwicht en kon enkele keren ruiken aan een tweede treffer. De grootste kans was kort voor rust echter besteedt aan Viola. Uit een scherpe steekpass wist Dries de doelman niet te passeren.

In de tweede helft was er wederom een licht veldoverwicht voor de thuisploeg. Nadat het al enkele keren gevaarlijk voor het Viola-doel verscheen leverde dit hen tien minuten na rust, uit de kluts een tweede treffer op. De beste kansen bleven daarna voor Jong Brabant. In het slotkwartier van de wedstrijd drong Viola nog wel aan, maar meer dan een goede kopkans voor Tim Oomen leverde dit niet op. De wedstrijd eindigde hierdoor in een 2-0 overwinning voor de gastheren. Komende zondag staat de inhaalwedstrijd in Tilburg tegen WSJ op het programma.

Opstelling: Stef de Jong, Brian Bijlsma, Bart Laurijssen, Max Graafmans, Brent van Tilborg, Roel Philipsen (60e min. Sander Verschueren), Remco Meeuwsen, Justin Meeuwsen, Dries Govers (70e min. Martijn Stabel), Sjors van den Broek (60e min. Eddy van Zetten), Tim Oomen.