Viola wist zaterdag in het inhaalduel tegen nummer twee TSV Gudok niet voor een stunt te zorgen. In Tilburg trok de thuisploeg na een 2-2 ruststand aan het langste eind (4-2).

Net zoals in de laatste wedstrijden werd de score ook zaterdag vroeg geopend. Binnen tien minuten kwam Viola aan de leiding door een doelpunt van Sjors van den Broek. In het zestienmetergebied speelde hij zichzelf vrij, waarna hij met een boog over de doelman knap afrondde. Lang kon Viola niet genieten van de voorsprong want zo’n vijf minuten na de openingstreffer werd de stand weer in evenwicht getrokken. Nadat de gastheren tien minuten voor rust ook nog op een 2-1 voorsprong waren gekomen trok Tim de Jong de stand vlak voor rust weer gelijk namens Viola. Na een fout in de Tilburgse verdediging kon hij de bal in een leeg doel binnen lopen.

In de tweede helft kwamen de Alphenaren er iets minder aan te pas en was er een licht veldoverwicht voor de thuisploeg. Viola loerde voornamelijk op de counter en moest na ruim een uur spelen toezien hoe TSV Gudok opnieuw op voorsprong kwam. Nadat de score een kwartier voor tijd ook nog werd uitgebreid naar 4-2 leek de wedstrijd gelopen. Viola zette in de slotfase nog wel aan, maar wist het de Tilburgse doelman niet moeilijk genoeg te maken. Nadat de Alphenaren in de slotminuut ook nog een vermeende strafschop werd ontnomen floot de leidsman voor het eindsignaal. Komende zondag staat om 14.00 uur de uitwedstijd tegen SC Elshout op het programma.

Opstelling: Tim Schellekens, Brian Bijlsma, Bart Laurijssen, Gijs Boers, Brent van Tilborg (80e min. Max Graafmans), Roel Philipsen, Remco Meeuwsen, Justin Meeuwsen (80e min. Martijn Stabel), Tim de Jong, Tim Oomen, Sjors van den Broek (60e min. Michiel van Os).