In een gelijk opgaand duel trok Audacia zondag, na een 0-0 ruststand aan het langste eind. Na 90 minuten stond er een 3-2 eindstand op het scorebord, waardoor het gat naar de elfde plaats op de ranglijst met elf punten onoverbrugbaar lijkt voor de Alphenaren.

Na de knappe zege op Jong Brabant van vorige week ging Viola in Moergestel op zoek naar een nieuwe driepunter. Na een goede start stevende Justin Meeuwsen al snel alleen op het Audacia-doel af, maar zijn inzet belandde recht in de handen van de doelman. Ook Martijn Stabel en Roel Philipsen wisten goede mogelijkheden niet te benutten, waarna ook een klutsbal eindigde in de handen van de dienstdoende doelman. Doordat ook de thuisploeg enkele mogelijkheden onbenut liet vielen er voor rust geen doelpunten te noteren.

Gedurende de tweede helft kantelde de wedstrijd licht in het voordeel van de gastheren, wat hen na 70 minuten door de as van het veld een treffer opleverde. Enkele minuten later verdubbelde de spits van Audacia de voorsprong en wachtte Viola een lastige opgave. Toch duurde het niet lang voor de Alphenaren via Tim Oomen terug in de wedstrijd kwamen. Op aangeven van Brent van Tilborg kopte hij fraai raak in de korte hoek. Amper een minuut later breidde de thuisploeg de marge middels een afstandsschot echter weer uit naar twee treffers, waarna Viola nogmaals aanzette in de jacht naar minimaal een punt. Kort voor tijd leidde een kort genomen vrije trap opnieuw een aansluitingstreffer in. Een lage voorzet van Justin werd van dichtbij binnengetikt door Tim. Het slotoffensief van Viola leverde in de slotseconde nog een dot van een kans op, maar een lob van Sander Verschueren werd met een uiterste krachtsinspanning van de lijn gehaald, waardoor de punten in Moergestel bleven. Komend weekend staan er twee thuiswedstrijden op het programma voor Viola. Zaterdag 20 april wordt er om 17.00 uur afgetrapt tegen HHC’09, waarna maandag 22 april om 14.30 uur WSJ de tegenstander is.

Opstelling: Peter Bogaards, Brian Bijlsma (46e min. Michiel van Os), Bart Laurijssen, Gijs Boers, Brent van Tilborg, Martijn Stabel (75e min. Max Graafmans), Roel Philipsen, Remco Meeuwsen, Tim de Jong (65e min. Sander Verschueren), Tim Oomen, Justin Meeuwsen.