In Alphen kwam Viola zondag net tekort tegen Nevelo. De gasten uit Oisterwijk hadden aan één treffer genoeg voor een nipte zege (0-1).

In een boeiende openingsfase waren beide ploegen dicht bij de openingstreffer. Viola kreeg via Tim Oomen snel twee goede kansen, maar beide keren stond de Oisterwijkse doelman een treffer in de weg. Aan de andere kant werd een inzet uit de kluts via de paal van de doellijn gehaald. Na een minuut of twintig was Viola wederom dicht bij een doelpunt. Een inzet van Michiel van Os verdween echter voorlangs het doel. Ook de gasten bleven het restant van de eerste helft niet ongevaarlijk, wat hen zo’n tien minuten voor rust een treffer opleverde. Een diagonale inzet viel tergend langzaam binnen in de verre hoek.

In de tweede helft waren de Alphenaren via Justin Meeuwsen het dichtst bij de gelijkmaker. Alleen afgaand op het vijandige doel, lag de doelman een treffer in de weg. Richting het einde van de wedstrijd hing een tweede Oisterwijkse treffer meer in de lucht dan een Alphense gelijkmaker, maar doordat Nevelo enkele kansen onbenut liet en ook Viola geen aanspraak meer maakte op een doelpunt eindigde de wedstrijd in 0-1. Op 18 november wordt de competitie door Viola hervat met een uitwedstrijd tegen koploper CHC te ’s-Hertogenbosch.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Stijn Lauwers (20e min. Brent van Tilborg), Max Graafmans, Bart Laurijssen, Jack van der Vloet, Roel Philipsen (46e min. Sander Verschueren), Remco Meeuwsen, Michiel van Os, Tim Oomen (70e min. Dries Govers), Justin Meeuwsen.