Viola moest zondag voor de tweede keer dit seizoen zijn meerdere erkennen in CHC. Middels drie doelpunten vlak voor rust legde de gasten de basis voor de overwinning (2-4).

Na twee afgelastingen hervatte Viola de competitie zondag met een thuiswedstrijd tegen koploper CHC. Vanaf het eerste fluitsignaal boden de Alphenaren prima tegenstand en waren de krachtsverhoudingen redelijk gelijk verdeeld. De beste mogelijkheden waren echter voor de gasten, maar Sander van Hees hield zijn doel aanvankelijk schoon. Namens Viola waren Sjors van den Broek, Justin Meeuwsen en Michiel van Os het dichtst bij de openingstreffer. Terwijl de wedstrijd afstevende op een 0-0 ruststand leverde een korte opleving van één van de Bossche aanvallers kort voor rust binnen vijf minuten drie treffers op, waardoor er plots een 0-3 ruststand op het scorebord stond. De eerste twee nam hij op fraaie wijze voor eigen rekening en bij de derde leverde hij een afgemeten assist.

Na de thee duurde het niet lang voor de vierde Bossche treffer in het Viola-doel lag. Ondanks de ruime achterstand bleef Viola geloof houden, wat zo’n twintig minuten voor tijd tot de 1-4 leidde. Een voorzet van Justin werd van dichtbij binnengekopt door Sander Verschueren. Een minuut of vijf later leverde een overtreding op Justin Viola een strafschop op, welke werd benut door Remco Meeuwsen. Het lukte Viola vervolgens echter niet om de koploper verder aan het wankelen te brengen, waardoor de eindstand bleef steken op 2-4. Komende zaterdag om 19.00 uur staat de uitwedstijd tegen Were Di op het programma.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Bart Laurijssen, Roel Philipsen, Brent van Tilborg (60e min. Stijn Lauwers), Martijn Stabel (60e min. Tim Oomen), Remco Meeuwsen, Michiel van Os (70e min. Max Graafmans), Sander Verschueren, Sjors van den Broek, Justin Meeuwsen.