Op bezoek bij nummer vier Den Dungen lag Viola zondag lang op koers voor een overwinning. Met twee late tegentreffers trok de ploeg uit Den Dungen de stand vlak voor tijd echter toch nog gelijk (2-2).

In de laatste uitwedstijd van het seizoen troffen de Alphenaren in Den Dungen een ploeg in vorm, want met de volle buit uit zeven wedstrijden stevenen zij af op de derde periodetitel. De krachtsverhoudingen op het veld deden echter anders vermoeden. De thuisploeg had weliswaar het meeste balbezit, maar Viola zorgde in de eerste helft voor minstens net zoveel gevaar. Na exact tien minuten spelen leverde de eerste Alphense kans ook gelijk een doelpunt op. Via Sjors van den Broek en een Dungense verdediger belandde de bal op de rand zestien voor de voeten van Tim Oomen, die de bal met buitenkant rechts met veel gevoel over de doelman in het doel stiftte. Halverwege de eerste helft leverde de tweede goede mogelijkheid van Viola de 0-2 op. Uit een verre uittrap van Sander van Hees en een Dungens hoofd stevende Justin Meeuwsen alleen op het vijandige doel af, waar hij de bal kundig over de ver uitgekomen doelman in het doel lobte. Aan de andere kant stond de Viola defensie als een huis, waardoor de gastheren er nauwelijks doorheen gevoetbald kwamen en de Alphenaren met een comfortabele voorsprong gingen rusten.

Na de rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Den Dungen had hoofdzakelijk de bal, maar wist wederom moeizaam tot kansen te komen. Viola wist daar op haar beurt minder tegenover te stellen dan in de eerste helft en koesterde dan ook voornamelijk de voorsprong. Lange tijd leek dit plan te slagen, tot de thuisploeg drie minuten voor tijd dan toch een gaatje wist te vinden in de achterhoede van Viola en de aansluitingstreffer binnen prikte. Amper een minuut later was Viola via Justin dicht bij een derde treffer. Ver van het vijandige doel omspeelde hij de uitgekomen doelman, maar zag hij zijn inzet vervolgens op het nippertje geblokt worden door een meegelopen verdediger. Een dure misser bleek even later, want nog voor de 90 minuten waren volgemaakt trok Den Dungen de stand via een kopgoal gelijk. In de minuten die volgde zocht de thuisploeg nog naar de winnende treffer, maar de ploeg van scheidend trainer Frans Tekath trok het gelijkspel over de streep en verzekerde zich zo ook voor volgend seizoen definitief van een plekje in de vierde klasse. Komende zondag staat in eigen huis de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma tegen hekkensluiter Oisterwijk.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Roel Philipsen, Gijs Boers, Tim de Jong (75e min. Brent van Tilborg), Martijn Stabel, Remco Meeuwsen, Sander Verschueren (60e min. Max Graafmans), Justin Meeuwsen, Tim Oomen (60e min. Michiel van Os), Sjors van den Broek.