Nieuw Clubgebouw

Draag je steentje bij aan de nieuwbouw van Viola

Jouw naam op het clubgebouw van voetbalvereniging Viola: het is mogelijk! Zoals jullie vast eerder hebben vernomen is VV Viola druk bezig met de realisatie van een nieuw clubgebouw. In ons mooie dorp Alphen doen we dit natuurlijk samen. Samen met onze sponsors, samen met onze leden en samen met jullie! Lees snel verder hoe jij je steentje kan bijdragen.

Even terug in de tijd…..
In de jaren ‘70 verhuisden de voetbalvelden achter “Den Brouwer” naar een nieuw sportpark, genaamd Alfheim, aan de Zandstraat . In 1972 werd bij het 35-jarig jubileum van Viola en met steun van de gemeente een nieuwe accommodatie geopend. In de jaren daarna werd er regelmatig verbouwd. De laatste verbouwing vond plaats in 2008 waarbij er 4 kleedkamers werden gemoderniseerd. De bestuurskamer, keuken en de bar gingen op de schop en de kantine kreeg een volledig nieuw meubilair.

Waarom nieuwbouw
De kleedkamers van Viola hebben het einde van de levensduur bereikt. De gemeente is eigenaar van de kleedkamers en is voornemens deze te vervangen. De kantine en bestuurskamer, in eigendom van Viola, zijn binnenkort ook aan vervanging toe. Om deze reden zijn de krachten gebundeld en is Viola in overleg met de gemeente om een geheel nieuwe accommodatie te realiseren. Deze nieuwbouw zal gerealiseerd worden tussen het hoofdveld en trainingsveld. Bart Huijben (de architect) heeft een praktisch, duurzaam en mooi gebouw ontworpen. Zie hieronder op deze pagina.

We doen het samen
Omdat de kleedkamers eigendom zijn van de gemeente, zal de gemeente zorgdragen voor de financiering hiervan. Viola zal op haar beurt de financiering van de kantine en bestuurskamer verzorgen. Leden dragen hun deel bij door verhoging van de jaarlijkse contributie. In samenspraak met de gemeente is besloten om de bouw te laten verzorgen door lokale ondernemers, die zich bereid hebben verklaard zeer scherp te offreren. Tenslotte zal er voor een belangrijk gedeelte beroep worden gedaan op bankfinanciering.

Viola is een gezonde vereniging, maar alle hulp is welkom en nodig om de financiering van de nieuwbouw te realiseren. Daarom doen we een beroep op jullie!

Draag je steentje bij!
Je kan bijdragen door een steen te “kopen” van de nieuwbouw, waarbij een gevelsteen € 100,- kost en een hoeksteen € 250,-. De kopers van de stenen worden vernoemd op het nieuwe clubgebouw. Hieronder zijn een aantal mogelijkheden opgenomen om de bijdrage te doen.

Daarnaast wordt er door Viola een obligatielening uitgeven met een aantrekkelijke rente. Deelname aan deze lening (voor grotere bedragen) kan interessant zijn doordat aflossingen fiscaal aantrekkelijk geschonken kunnen worden aan de vereniging. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, dan kan je contact opnemen met Martin Laurijssen: penningmeester@vvviola.nl

Alvast hartelijk dank!
Voetbalvereniging Viola

Steentje bijdragen € 100
1. Overmaken op rekeningnummer NL92 RABO 0102 3940 24 t.n.v. VV Viola o.v.v. Steentje bijdragen.
2. Klik op de volgende link: https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=tbRwgjltSi6qtTWYy2gHxw
3. Scan onderstaande QR code met QR scanner of Rabobank app:

Hoeksteen van Viola € 250
1. Overmaken op rekeningnummer NL92 RABO 0102 3940 24 t.n.v. VV Viola o.v.v. Hoeksteen van Viola.
2. Klik op de volgende link: https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=hFyg_Ns3SsCQSRGDyYPqng
3. Scan onderstaande QR code met QR scanner of Rabobank app:

let op: als je je via de QR-code aanmeldt ( en dat is inderdaad de gemakkelijkste weg!), dan is niet te zien welke naam je precies op de steen wilt. Daarom zouden we graag nog een mailtje van je ontvangen met de juiste naam op de (hoek-)steen. Zo kan het zijn, dat je bankrekening op naam staat van J. Cruijff, maar dat je op je steen liever: “NR 14” hebt staan. Zo maar een voorbeeld!
Dus graag even een mailtje naar: penningmeester@vvviola.nl  met de vermelding van je bankrekeningnummer en de precieze vermelding voor op de steen.

Obligatielening vanaf € 1000
Onze penningmeester Martin Laurijssen, heeft een uitleg geschreven over  “de Viola Obligaties”. Mocht je na het lezen hiervan interesse hebben, of nog wat vragen, dan kun je bij hem terecht via het email adres: penningmeester@vvviola.nl