In eigen huis vocht Viola zich zondag ten koste van SC Elshout naar een broodnodige tweede competitiezege dit seizoen (3-1). Met twee treffers kroonde Justin Meeuwsen zich tot matchwinner aan Alphense zijde.

Onder het toeziend oog van de Sint en zijn Pieten was de openingsfase in Alphen voor de bezoekers uit Elshout. Nadat Viola al een keer goed weg kwam, kwamen de gasten na amper tien minuten op voorsprong. Een hoekschop werd ver bij de tweede paal terug gekopt en vervolgens via de onderkant van de lat binnengekopt. De bezoekers hielden daarna nog even een veldoverwicht maar na een half uur spelen kwam Viola langszij. Uit de kluts belandde de bal in tweede instantie voor de voeten van Max Graafmans, die de bal van dichtbij binnenschoot. Kort voor rust kwamen de Alphenaren via Justin Meeuwsen zelfs op voorsprong. Nadat hij al een keer dicht bij een tweede Alphense treffer was geweest kreeg hij de bal nu op de linkerflank aangespeeld en rondde met een geplaatst schot knap af in de verre hoek (2-1).

Na de rust waren beide ploegen wederom aan elkaar gewaagd. SC Elshout had het meeste balbezit, maar wist dat nauwelijks in kansen om te zetten. Viola loerde daarentegen, nadat het kort na rust via Eddy van Zetten al dicht bij een derde treffer was, op een snelle uitbraak. Dit leverde Justin richting het einde van de wedstrijd een vrije doortocht op naar het vijandige doel, maar zijn breedtepass op de meegelopen Tim Oomen werd ternauwernood onderschept door een Elshoutse verdediger. Aan de andere kant hield Viola de boel goed dicht, waardoor de wedstrijd afstevende op een nipte overwinning voor de Alphenaren. In de absolute slotfase zette Justin echter nog de kroon op het harde werk, door op aangeven van Tim alleen voor de doelman beheerst af te ronden (3-1). Komende zondag staat er opnieuw een belangrijke wedstrijd op het programma op bezoek bij hekkensluiter WSJ.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Stijn Lauwers (80e min. Martijn Stabel), Max Graafmans, Bart Laurijssen, Brent van Tilborg, Michiel van Os, Remco Meeuwsen, Justin Meeuwsen, Sjors van den Broek (75e min. Tim Oomen), Eddy van Zetten (65e min. Dries Govers).