Viola wist zondag geen resultaat te halen tegen concurrent Audacia. Sterker nog, het verloor met 0-1 en zag de ploeg uit Moergestel daardoor drie punten weglopen.

De openingsfase zag er zondag nog veelbelovend uit voor Viola, dat het best aan de wedstrijd begon en Audacia terug op eigen helft drong. Grote kansen leverde dit veldoverwicht echter niet op en naarmate de eerste helft vorderde kwamen de gasten beter in de wedstrijd. Nadat Viola al een paar keer goed was weggekomen kwamen de bezoekers tien minuten voor rust, via een inzet vanaf de rand zestien op voorsprong. Het restant van de eerste helft leverde beide ploegen geen treffer meer op waardoor de gasten met een minimale voorsprong de rust in gingen.

Na de thee waren de verhoudingen gelijk verdeeld. Het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af waardoor de kansen aan beide kansen schaars bleven. Viola was halverwege de tweede helft via Tim Oomen het dichtst bij de gelijkmaker, maar doelman en paal stonden een treffer in de korte hoek in de weg. Richting het einde van de wedstrijd viel er namens de Alphenaren nog een kopkans voor Max Graafmans te noteren, maar de bal belandde recht in de handen van de doelman van Audacia. Aan de andere kant zorgde de bezoekers met name via enkele snelle uitbraken nog voor gevaar, maar ook dit leverde geen treffer meer op. Doordat Viola ook in het slot geen gelijkmaker meer wist te forceren incasseerde het een dure nederlaag. Komende zondag gaat Viola op bezoek bij Jong Brabant te Berkel-Enschot.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Bart Laurijssen, Max Graafmans, Brent van Tilborg, Roel Philipsen (80e min. Sander Verschueren), Remco Meeuwsen, Justin Meeuwsen, Tim Oomen, Sjors van den Broek (80e min. Martijn Stabel), Eddy van Zetten (65e min. Dries Govers).