In Heusden was Viola zondag ook niet opgewassen tegen HHC’09. Ondanks een vroege voorsprong moest Viola zich na negentig minuten gewonnen geven (4-1).

Een goede openingsfase van Alphense zijde werd binnen tien minuten beloond met een openingstreffer. Nadat eerst Sjors van den Broek met een hard schot al dicht bij een treffer was, werd een hoekschop van Justin Meeuwsen bij de eerste paal via een Heusdense verdediger binnengekopt door Max Graafmans. Lang kon Viola niet genieten van de voorsprong, want korte tijd later lag de gelijkmaker al in het Viola-doel. Een vrije trap zeilde bij de tweede paal binnen. Na een minuut of twintig werd één van de Heusdense verdedigers middels een gele kaart gespaard nadat hij de doorgebroken Justin neerhaalde. Korte tijd later bleek de leidsman consequent door ook Viola met elf man te laten staan, maar kende hij hierbij wel een strafschop toe, welke werd benut (2-1). Doordat de gastheren op slag van rust via een snelle uitbraak ook nog een derde treffer maakte, zocht Viola de kleedkamer op met een mentale tik.

In de tweede helft probeerde Viola, mede door een aanvallende wissel iets te forceren, terwijl de thuisploeg de wedstrijd gecontroleerd uit probeerde te spelen. Meer dan wat halve kansen leverde het de Alphenaren niet op, terwijl HHC’09 de eerste de beste kans die het na rust kreeg na een uur spelen gelijk binnen schoot (4-1). De middag werd voor Viola nog veel vervelender doordat Jelle Oomen het veld met een ogenschijnlijk zware knieblessure moest verlaten. Het restant van de tweede helft leverde vervolgens weinig noemenswaardigs meer op, waardoor de punten in Heusden bleven. Komende zondag staat de thuiswedstrijd tegen Nevelo op het programma.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Stijn Lauwers, Max Graafmans, Bart Laurijssen, Jack van der Vloet, Roel Philipsen, Remco Meeuwsen, Sander Verschueren (46e min. Tim Oomen), Sjors van den Broek (60e min. Jelle Oomen (70e min. Michiel van Os)), Justin Meeuwsen.