Na de 7-6 van vorige week vielen er in Alphen ditmaal slechts twee doelpunten te noteren in het onderonsje tussen Viola en SV Reeshof. Beide keren waren het de gasten die doel troffen (0-2).

Een goede openingsfase van de Alphenaren, waarin het de gasten terugdrong op eigen helft, leverde bijna een snelle voorsprong op. De beste kans was er voor Tim Oomen, wiens kopbal uit een hoekschop net voorlangs ging. Gedurende de eerste helft raakte de wedstrijd meer in evenwicht, zonder dat er grote kansen vielen te noteren. De logische ruststand was dan ook 0-0.

Na de thee lieten de gasten zien waarom ze in de subtop bivakkeren en had Viola er de handen vol aan. Een Tilburgse treffer hing in de lucht, maar met enkele goede ingrepen hield Bart Laurijssen Viola aanvankelijk op de been. Aan de andere kant kwamen de Alphenaren er na rust zelf nauwelijks aan te pas, waardoor een eerste treffer, in tegenstelling tot vorige week lang op zich liet wachten. Ruim een kwartier voor tijd besloot de leidsman de gasten een handje te helpen, door een zeer licht vergrijp in het zestienmetergebied te bestraffen met een strafschop, welke werd benut door één van de Tilburgers. Nadat Viola niet veel later ook nog eens met tien man verder moest door een rode kaart, verdubbelde de bezoekers de voorsprong en was de wedstrijd gelopen (0-2). Komende zondag ontvangen de Alphenaren met Jong Brabant een andere subtopper.

Opstelling: Bart Laurijssen, Tim de Jong, Brian Bijlsma, Max Graafmans, Brent van Tilborg, Sander Verschueren, Remco Meeuwsen, Michiel van Os (85e min. Gijs Boers), Justin Meeuwsen (80e min. Roel Philipsen), Tim Oomen, Sjors van den Broek.