In de inhaalwedstrijd tegen hekkensluiter WSJ bewees Viola zichzelf zondag een goede dienst. In tegenstelling tot de rest van de wedstrijden dit seizoen werd WSJ kinderlijk eenvoudig opzij gezet (1-6).

Viola begon voortvarend aan de wedstrijd en kwam binnen vijf minuten op voorsprong. Sjors van den Broek trof op aangeven van Justin Meeuwsen doel. Enkele minuten later lag de gelijkmaker vanaf de rand zestien echter al in het Viola-doel. Viola rechtte de rug en kwam halverwege de eerste helft weer op voorsprong. Op aangeven van Remco Meeuwsen speelde Justin zijn directe tegenstander uit en passeerde de doelman in de korte hoek. Uit diverse goede mogelijkheden die de Alphenaren vervolgens tot de rust nog kregen wist alleen Tim Oomen nog eenmaal te scoren (1-3).

Ook na de thee waren de Tilburgers niet opgewassen tegen Viola en was het wachten op een volgende Alphense treffer. Die volgde zo’n tien minuten na rust. Op aangeven van Justin kon Tim de bal in een leeg doel binnenschuiven. Even later werd de vijfde Alphense treffer gemaakt door Sjors. Naast Viola zorgde ook de thuisploeg vervolgens nog voor wat doelgevaar, waardoor Sander van Hees enkele keren handelend moest optreden. Een kwartier voor tijd bepaalde Sjors de eindstand uit een afgemeten pass van Brian Bijlsma op 1-6, waardoor de Alphenaren weer een gaatje slaan naar de gevarenzone in 4D. Na de winterstop is SV Reeshof op 20 januari in Tilburg de eerstvolgende tegenstander van Viola.

Opstelling: Sander van Hees, Brian Bijlsma, Roel Philipsen, Max Graafmans, Brent van Tilborg, Sander Verschueren, Remco Meeuwsen, Michiel van Os (70e min. Gijs Boers), Tim Oomen (80e min. Martijn Stabel), Sjors van den Broek, Justin Meeuwsen (70e min. Jasper Roovers).